Człowieczy paradoks

Wiersz (lub piosenka, jak wolisz) pt. Człowieczy paradoks:

Odkąd po tej planecie stąpają ludzie,
nie ustają w tytanicznym trudzie,
by topić się nawzajem w nienawiści oceanie,
na drodze jego wód nic się nie ostanie!
Ach ludzka istoto! Paradoks imię Twoje!
Z jednej strony lejesz w świat pretensji zdroje,
lecz zerknąć wewnątrz siebie nawet nie próbujesz,
a to tam każdy swoje szczęście odnajduje! (REFREN)

Ludzie - życia swego władcy, co z własnej woli,
zmienili się w żebraków, o chlebie, wodzie, soli.
Bracie! Czemu na szczęście sobie nie pozwolisz?
Bo strach przed nieznanym tak bardzo mnie boli!

Więc wolisz żyć jak roślina bez wody,
bez radości, śmiechu, pasji i swobody?
Chcesz jak szara większość być bateryjką systemu,
czy zwrócić się ku sobie i zrobić na złość jemu?

Ale cóż ja mogę, tak malutki człowieczek?
Co mi powiedz z tego, że tupię nogą, skrzeczę?
Próżny mój wysiłek, mój drogi przyjacielu,
sukces i spełnienie to domena niewielu!

REFREN x1

Skoro tak uważasz i taka Twoja wola,
to taka na tym globie będzie Twoja rola!
Wokół Ciebie Bóg czerń mroku rozleje,
ogarnie ciebie rozpacz i zimne płaczu zawieje.

Obrałeś sobie człeku drogę niewolnika,
więc resztki twego bytu będą zanikać,
zakuły Cię w kajdany demony zbitego umysłu,
będą Tobą szarpać według swego zamysłu!

Wyjaśnij mi więc, gdzie klucz do tych drzwi,
los sobie wciąż ze mnie bezlitośnie drwi!
Biję w ścianę płaczu głową tyle lat,
pragnę by opuścił mnie mój wewnętrzny kat!

REFREN x1

Ach, zresztą! Mam już gdzieś ten burdel cały,
rzesze ludzi mi już gołą dupę pokazały,
na domiar złego - gdy byłem na samym dnie,
włączyć telewizję i zapomnieć - oto jest mój cel.

Chcesz znać odpowiedź - zajrzyj w studnię duszy,
nie doznawaj już strachu, wiecznych wątpliwości suszy,
na samym jej dnie leży skarb przewspaniały,
tam jesteś prawdziwy ty, twój gwarant życia cały!

Wybierz kolory, pomaluj nimi swój mały świat,
wrzuć do śmieci każdy niepotrzebny grat,
nienawiść, zazdrość, nieświadomość, głupota,
przed tobą godna tytanów robota!
Gdy w końcu ją wykonasz, posiądziesz róg obfitości,
będziesz z niego czerpał potok piękna i radości,
wytyczysz nowe szlaki, będziesz Sprawcą życia swego,
zasmakujesz w końcu rozkoszy bytu prawdziwego!

Homo sapiens, istota niby tak myśląca,
pod względem świadomości jednak ciągle kulejąca,
z jednej strony pokoju, miłości pragnąca,
z drugiej strony zaś srogim jadem ziejąca.
O byle błahostkę włosy z głowy wyrywa,
od siedmiu diabłów ten świat wyzywa.
Oto cały nasz paradoks człowieka,
co biernością emanując na mannę z nieba czeka.

REFREN x2

CZOŁEM KOCHANI!












1 komentarz:

  1. Iluminaci to tajne stowarzyszenie, które stara się promować wartości duchowe i moralne. Został założony na zasadach miłości, sprawiedliwości, jedności, pokoju i ulgi. Iluminaci gromadzą osoby dobrej woli, bez względu na ich różnice i pochodzenie, i zapewniają, że ci dobrzy ludzie staną się lepsi w społeczeństwie. Czy chcesz być członkiem iluminatów i stać się bogatym, sławnym, potężnym i wyróżniać się w życiu? Gdybyście dali 900 000 $ jako pierwszą korzyść. Uprzejmie skontaktuj się ze mną teraz lub dodaj mnie do WhatsApp za pośrednictwem +218943718064 e-mail: davidcartrocarlo@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

TOP 10